Aktualności

Kto odpowiada za zimowe oczyszczenie miasta?
6 grudnia 2017

Kto odpowiada za zimowe oczyszczenie miasta?

Zarząd Oczyszczania Miasta, urzędy dzielnic, ale też PKP PLK oraz administratorzy, zarządcy osiedli i właściciele nieruchomości – to do ich obowiązków należy zimowe oczyszczanie ulic, chodników czy usuwanie zalegającego na dachach śniegu.
 

Zarząd Oczyszczania Miasta zajmuje się utrzymaniem zimowym ulic od listopada do marca umownie, a w rzeczywistości w zależności do warunków pogodowych. Oczyszczaniem przez ZOM objętych jest 2,6 mln m2 terenów dla pieszych, w tym 900 tys. m2 terenów przystanków komunikacji miejskiej. Zadaniem firm realizujących te prace na zlecenie ZOM jest zadbanie o bezpieczeństwo mieszkańców poprzez odśnieżanie i zapobieganie śliskości chodników, przejść dla pieszych, kładek, schodów, dojść do stacji metra i przystanków ZTM. W kompetencjach Zarządu Oczyszczania Miasta jest również odśnieżanie ulic, którymi kursują autobusy miejskie.

Za oczyszczanie wielu terenów w Warszawie, w tym miejsc postojowych w SPPN, wzdłuż dróg gminnych odpowiadają urzędy dzielnic. Część ulic w Dzielnicy Śródmieście, w tym Stare Miasto, sprzątane jest na zlecenie Zarządu Terenów Publicznych, natomiast alejki w wielu parkach oczyszczane są na zlecenie Zarządu Zieleni m.st. Warszawy.

Warto także pamiętać, że chodniki przylegające do posesji powinni sprzątać właściciele lub zarządcy danej nieruchomości. Do ich obowiązków należy także usuwanie zalegającego na dachu śniegu, czy zwisających z rynien sopli.

PKP Polskie Linie Kolejowe są natomiast odpowiedzialne za odśnieżanie m.in. peronów stacji kolejowych.

W załączeniu znajduje się broszura, która przypomina, kto odpowiada za „Zimowe oczyszczanie miasta”.

Szczegóły oraz interwencje zwiąne ze stanem warszawskich ulic i chodników można uzyskać lub zgłosić za pośrednictwem portalu i infolinii Warszawa 19115.

 

Pliki do pobrania:
Zobacz także: